Zoeken | Site-navigatie | Extra onderdelen (sidebar)

Help mee gezonde kidsmarketing in Nijmegen op de kaart te krijgen

18 december 2017 door HAN Sport en Bewegen

Op allerlei plekken waar kinderen en hun ouders komen, liggen verleidingen op de loer om ongezond te eten en drinken. Door gebruik van (marketing)technieken is de ongezonde keuze vaak de leukste, hipste of gemakkelijkste keuze. De disbalans tussen gezonde en ongezonde kidsmarketing is groot: 94 procent van de voedingsmiddelenreclame gericht op kinderen is ongezond. 

Groen, Gezond en in Beweging Nijmegen en iresearch gaan organisaties in Nijmegen helpen hier verandering in te brengen. Gezond gedrag kan nog veel meer gestimuleerd worden door middel van Gezonde Kidsmarketing. Daarom organiseren ze op 6 februari 2018 een Innovatielab. Wil je iets betekenen voor de Nijmeegse bevolking? Kom dan samen met hen in actie voor Gezonde Kidsmarketing.

Klik hier om ook mee te doen op 6 februari

Voorbeelden van vraagstukken

  • Hoe kan ik kinderen stimuleren om met de fiets naar school te komen?
  • Hoe kan ik jongeren helpen om voor gezonde producten te kiezen?
  • Hoe kan ik de gezonde lunch aantrekkelijk maken?
  • Hoe kan ik mijn productverpakking aantrekkelijk maken voor kinderen?

Opzet van het innovatielab

  • Organisaties pitchen hun vraagstukken rondom Gezonde Kidsmarketing.
  • Teams van studenten gaan in één dag met de vraagstukken aan de slag. Met hun frisse denkkracht bedenken ze een oplossing voor uw vraagstuk.
  • Tussentijds kunnen zij de experts raadplegen uit de wereld van marketing, communicatie, voeding en beweging en gedragsbeïnvloeding.
  • Elk studententeam heeft een procesbegeleider.
  • Aan het eind van de dag pitchen de studententeams hun idee.
  • Het beste idee wordt gekozen en in de praktijk gebracht.
Share

Reacties

Reageer

 

*