Zoeken | Site-navigatie | Extra onderdelen (sidebar)

In vuur en vlam

23 april 2018 door Jan Knuivers

Jan Knuivers

Hallo allemaal!

Vandaag begon de dag lekker rustig met een ontbijtje in ons hotel. Om 10 uur moesten we klaar staan en zijn we gaan wandelen door Muğla. We kwamen langs de trouwzaal en zagen een stukje van het oude Muğla. Op een pleintje was er een schaaktoernooi gaande. Een stukje verder kwamen we op een mooi binnenplaatsje met een heerlijk terras. Hier hebben we wat gedronken, zoals een glaasje Turkse thee.

Toen we rustig op het terras zaten hoorde we sirenes en zagen we veel rook. Een straat verder was er brand in een huis. Na hier even gekeken te hebben, zijn we doorgelopen richting het busstation. Bij wat kleine restaurantjes hebben we heerlijk geluncht. We zaten dichtbij het stadion waar vandaag een belangrijke wedstrijd zou zijn tussen Izmir en Antalya. Er liep veel politie rond en er kwamen veel busjes met toeschouwers aanrijden. Ze waren volop aan het toeteren en joelen.

Na het eten zijn we doorgelopen naar het busstation waar we net te laat waren voor onze bus. Met goeie onderhandelingen zijn hebben we een paar taxi’s geregeld, gezellig met z’n 4e achterin. Een dorpje verder stond een groep fietsers met onze fietsen al klaar. Voor de uitleg begonnen we al met een mooie groepsfoto. Dit was tijdens de reis niet de enige foto… De fietsers die ons de weg wezen hebben bij iedere stop wel een groepsfoto gemaakt, en wij maar lachen. Bij de 3e stop hebben we allemaal een lekker ijsje gegeten. Vanaf hier hebben we de groep gesplitst, voor de lange en de korte route… waar uiteindelijk niet heel veel verschil in zat. De terug weg waren we gelukkig precies op tijd voor de bus en kwamen we weer goed aan in Muğla. We zijn nog even langs de supermarkt gegaan, hebben ons even omgekleed, opgefrist en hebben nog een korte bespreking gehad voor onze conferentie. Als afsluiter van de dag hebben we heerlijk met z’n alle gegeten!