HAN

Zoeken | Site-navigatie | Extra onderdelen (sidebar)

New York Inspires (1)

20 april 2012 door

Eén keer per jaar gaat de Minor Branding naar New York, het walhalla voor brandmanagers in spé. Elk zichzelf respecterend merk heeft daar een “flagshipstore” en elk brandingbureau dat zichzelf serieus neemt heeft daar een vestiging. Tijdens de minor werken wij aan een merkopdracht voor een bedrijf of instelling. In New York moesten we daarom ook bedrijven bezoeken met soortgelijke uitdagingen als onze opdrachtgevers: het benchmark bezoek. In een drietal blogposts beschrijven wij onze ervaringen.


Tijdens de brand trip hebben we de Columbia University en de New York University bezocht. Het waren twee totaal verschillende universiteiten, waardoor ze ons op verschillende gebieden inspireerden. Tijdens de bezoeken kregen we bij Columbia University een rondleiding van een student en hadden we een interview met Robert Hornsby, Assistant Vice President for Media Relations. Op New York University hadden we een interview met Deborah Broderick, Associate Vice President for Marketing Communications Advertising & Publications, Senior VP for University Relations & Public Affairs.

Columbia University

Columbia University: een erg statige universiteit met trotse studenten. Er was veel binding met haar studenten, een hechte community. De studenten kunnen volledig leven op deze universiteit; ze kunnen er 24/7 studeren, wonen, eten, sporten, bidden, werken en zelfs trouwen. De docenten van Columbia University zijn boegbeelden; het zijn professoren met praktijkervaring.

 De visie van Columbia University is groei. Onderzoek staat centraal bij alle opleidingen. De verschillende identiteiten van de faculteiten hebben zichzelf gevormd en zijn niet geforceerd. Columbia University heeft een goede reputatie door haar professionaliteit. Communicatiemiddelen die de Columbia University gebruikt zijn e-mail, website, persberichten en deelname op het world leaders forrum. Verhalen over Columbia zijn erg belangrijk voor de universiteit.

Het gevoel dat de universiteit de leerlingen wil geven is dat ze waardevol werk verrichten. Het motto daarbij is “create a better person”. Het alumni programma van de universiteit is erg uitgebreid, zodat Columbia en haar (afgestudeerde) studenten elkaar steunen en een groeiende community blijven. 

New York University

New York University vindt het belangrijk toegankelijk te zijn. De universiteit vindt het belangrijk dat de studenten de juiste opleiding kiezen en zich daar op hun plek voelen. Dit wordt uitgewerkt met een internationaal, flexibel studieprogramma. De universiteit is erg persoonlijk en plaatst alles in globale context met praktijkgerichte opdrachten. Hier zien wij overeenkomsten met de HAN. De belangrijkste merkwaarden van New York University zijn: onderzoek, diversiteit, duidelijk, eerlijk, consistent, frequent en keuze. Motto’s van de universiteit zijn “Feel New York City” en “All about you”. 

Voor New York University zijn naam, logo en huisstijl wel belangrijk. Ze maken zich daarmee herkenbaar en ze vinden dat het hun power geeft. Met vlaggen markeren ze hun gebouwen. Volgens Deborah is het communiceren zonder te praten.

Voor potentiële studenten worden dagelijks informatiesessies georganiseerd. Deze worden druk bezocht.

Veerle de Ruijter, Ilse Gevers, Iris Bouwmeester, Tim Brinkman en Sophie Schraven.

Meer over de brandtrip vind je op Facebook en/of volg ons op twitter https://twitter.com/#!/MinorBranding).

LinkedInShare
avatar

Artikel geschreven door .
De minor Brandmanagement is een minor van Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Studenten die deze minor volgen leren hoe merken ontworpen en beheerd worden. Dat doen zij door voor opdrachtgevers een concreet merkprobleem te bestuderen, om vervolgens over een oplossing te adviseren. Onderdeel van de minor is een studiereis, waarbij enerzijds de merksensitiviteit verder wordt ontwikkeld en anderzijds concreet inspiratie wordt opgedaan met betrekking tot de merkopdracht.

Reacties

Reageer