Zoeken | Site-navigatie | Extra onderdelen (sidebar)

Inspiratie voor de communicatieprofessional: Steven van Belleghem, van ‘social dynamicsmodel’ tot de ‘conversationmanager’

april 21st, 2012 door Hans Brouwer

Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een model dat als kapstok/hulpmiddel dient om het gebruik van social media binnen de organisatie te vergroten. Heel wat gesprekken met social media specialisten gehad, heel wat literatuur gelezen. Een te drukke agenda maakte het de laatste tijd onmogelijk hier iets over op deze blog te zetten. Maar onderstaande presentatie van Steven van Belleghem: The Social Dynamics Model: How to integrate social media in your company is er eentje waar je even tijd voor vrij maakt.



Minstens zo de moeite waard is de The Conversation Company van zijn hand. Een verhaal hoe je je organisatie een duw voorwaarts geeft door de investeren in de bedrijfscultuur, je mensen en sociale media. Op veel plekken al genoemd en geroemd en hieronder de hoofdlijnen in een presentatie



Een verhaal dat verder gaat dan de inmiddels populaire co-creatie en de weg baant voor ‘collaboration’. Steven heeft er zelfs een hele blog voor gemaakt:

http://www.theconversationmanager.com/

Voor de fijnproevers vind je daar ook een 6 stappenmodel voor contentmarketing:



Kortom: voor de liefhebber hier een heleboel inspiratie!

Reacties

Reageer