HAN

Zoeken | Site-navigatie | Extra onderdelen (sidebar)

Pilot 2 Beoordelen van open vragen, ervaringen met Codas

9 december 2016 door

Met één druk op de knop alle resultaten van studenten op je scherm? Maar zes stukken nakijken in plaats van dertig? De eerste resultaten van de pilot met Codas zijn veelbelovend.

Inmiddels hebben we de training van Codas achter de rug en hebben we een vliegende start gemaakt met de pilot. Al twee weken achter elkaar hebben we het systeem getest. We kwamen vrij snel tot de ontdekking dat Codas heel gebruiksvriendelijk is en vooral heel snel. Met letterlijk één druk op de knop kwamen de cijfers op het scherm.

Onze eigen systemen werkten helaas wat langzamer. De stukken van studenten uit de dropbox op Scholar halen, bleek veel werk. Iedere student moet apart aangeklikt worden en voordat je het stuk op je eigen computer hebt opgeslagen, ben je tenminste tien keer klikken verder. Op dit moment testen we Codas in slechts twee klassen en zijn we ongeveer een half uur bezig om de benodigde stukken van Scholar te halen. Als we volgend semester de pilot willen uitbreiden naar meer dan tien klassen, wordt dit een serieus probleem.

Eén van de docenten had nog een dataset van nagekeken stukken van vorig jaar. Hiervan hebben wij dankbaar gebruik gemaakt. In plaats van dat we nog stukken moesten nakijken van de huidige groepen, konden we de huidige stukken bij de oude voegen en dan direct resultaat zien. Eigenlijk zou je per opdracht ongeveer zes stukken moeten nakijken maar wij kunnen deze stap overslaan omdat we al dertig nagekeken stukken hebben.

We hebben nog twee opdrachten in deze periode te gaan. Voorlopig laten we Codas alleen op de achtergrond meedraaien. De docenten kijken nog steeds hun eigen klassen na. Zij krijgen ter ondersteuning wel de resultaten uit Codas in overzichtelijk excelbestand en we vergelijken hun resultaten met die van Codas. We gaan ter voorbereiding op het volgende semester de oude dataset nogmaals nakijken met meerdere docenten om een ‘gouden standaard’ te creëren. Daarnaast gaan we de antwoordmodellen nog eens tegen het licht houden. We hopen dat we in het volgende semester daarvan gaan profiteren.

Irene Geurts

Share

Reacties

Reageer

*